Ben je op zoek naar een nieuwe manier om jouw social media advertenties naar een hoger niveau te tillen? Instant Experience is een innovatieve en aantrekkelijke manier om de producten en diensten van je merk onder de aandacht te brengen. In deze post neem ik de specificaties, voordelen en nadelen door van het gebruik van Instant Experience op Meta.
Wat is Instant Experience?
Instant Experience is een schermvullende advertentie-indeling die gebruikers een vaak plezierige ervaring aanbiedt. Het stelt je in staat om de producten en diensten van je merk op een interactieve en boeiende manier onder de aandacht te brengen met behulp van video’s, afbeeldingen en carrouselkaarten. Je creëert bij wijze een mini landingspagina binnen Meta.
Specificaties:
Verhouding: 9:16 tot 16:9
Aanbevolen resolutie: 1080 x 1080 of 1080 x 1920 pixels.
Bestandsgrootte: maximaal 4GB
Videolengte minimaal: 1 seconde
Maximale lengte: 240 minuten
Video ondertiteling: Optioneel maar aanbevolen
Videogeluid: Optioneel maar aanbevolen
Tekst: 125 tekens
Miniatuurafbeeldingen die voor meer dan 20% uit tekst bestaan, worden mogelijk minder geleverd.
Voordelen:
Instant Experience biedt gebruikers een zeer boeiende en meeslepende ervaring, wat kan leiden tot hogere conversiepercentages.
– Het is een geweldige manier om de producten en diensten van jouw merk op een visueel aantrekkelijke en interactieve manier onder de aandacht te brengen.
– Instant Experience-advertenties kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften en doelstellingen van jouw merk.
– Het kan helpen de merkbekendheid en -herinnering te verbeteren door gebruikers een gedenkwaardige ervaring te bieden.
– Doordat het een landingspagina is binnen Meta is de laad tijd vaak veel sneller. Vanuit je Instant experience kan je verder door linken naar jouw website en meer informatie verschaffen.
Nadelen:
– Het maken van een Instant Experience advertentie kan tijdrovend zijn en veel creativiteit vereisen.
– De beperkingen van de bestandsgrootte kunnen een uitdaging vormen voor merken met grote hoeveelheden visuele inhoud.
– Instant Experience-advertenties zijn alleen beschikbaar op Meta, dus als je doelgroep niet op dit platform zit, kun je ze niet bereiken.
In het algemeen is Instant Experience een uitstekende manier om je doelgroep aan te spreken en de producten en diensten van je merk op een interactieve manier onder de aandacht te brengen. Als je geïnteresseerd bent in het gebruik van dit advertentieformaat, maar hulp nodig hebt bij het maken van een zeer aantrekkelijke en effectieve advertentie, maak dan vandaag nog een afspraak met mij.
Wil je meer weten over social media en het platform Meta?
Bekijk dan ook even de volgende blogs over:
Pixel & CAPI – Tracking
Soorten Budgetten
Soorten Doelgroepen
Soorten Campagnes