Als het gaat om adverteren op Meta, is een van de populairste publiekstypen het kernpubliek. Met dit publiekstype kun je je richten op potentiële klanten op basis van verschillende kenmerken zoals demografie, interesses, gedrag en locatie. Als je bijvoorbeeld een kledingmerk hebt, kun je een kernpubliek creëren van vrouwen tussen 18 en 35 die gepassioneerd zijn door mode en in een bepaald gebied wonen. Met core audiences kun je je targeting verfijnen om het juiste publiek voor je bedrijf te bereiken.
Waar in de funnel?
Deze doelgroep wordt vaak in de TOF ( Top of the funnel) gebruikt. Hierbij wordt breed getarget, advertenties, teksten etc. te testen op potentiële klanten.
Voordelen:
Nauwkeurige targeting: Met core audiences kunt u mensen bereiken die voldoen aan specifieke criteria die relevant zijn voor uw merk of product, waardoor u gemakkelijker in contact komt met potentiële klanten.
Gemakkelijk op te zetten: Het creëren van een core audience is eenvoudig en vereist niet veel expertise of kennis over marketing.
Kosteneffectief: Aangezien u zich richt op een specifieke groep mensen, kunt u geld besparen door uw budget niet te verspillen aan mensen die waarschijnlijk niet geïnteresseerd zijn in uw product of dienst.
Nadelen:
Beperkt bereik: Het richten op een specifieke groep mensen kan uw potentiële bereik beperken en ervoor zorgen dat u potentiële klanten misloopt.
Concurrentie: Omdat core audiences basic en eenvoudig in te stellen zijn, worden ze veel gebruikt, waardoor het een uitdaging is om je te onderscheiden van de massa.
Het is daarom ook belangrijk om een persona te maken van jouw potentiële klant. Wil je meer weten hoe je deze doelgroepen efficient en maximaal kunt gebruiken. Maak dan even een afspraak met ons via de link
Wil je meer weten over social media en het platform Meta?
Bekijk dan ook even de volgende blogs over:
Pixel & CAPI – Tracking
Soorten Budgetten
Soorten Advertenties
Soorten Campagnes