De instelling HTML-verificatie op domein is een handige tool waarmee je het eigendom van je websitedomein kunt verifiëren en beheren via Facebook Business Manager. Dit kan erg handig zijn als je Facebook-advertenties wilt uitvoeren en conversies wilt bijhouden. Hier is een stap-voor-stap handleiding om HTML-verificatie op domeinverificatie instellingen te implementeren:
- Log eerst in op je Facebook Business Manager-account.
- Ga naar het menu Zakelijke instellingen.
- Kies daar de optie ‘Merkveiligheid’.
- Klik op ‘Domeinen’ en vervolgens op ‘Domein toevoegen’.
- Voer het domein van je website in het daarvoor bestemde veld in en klik op ‘Domein toevoegen’.
- Je ziet nu een lijst met verificatieopties. Kies ‘HTML-bestand uploaden’ en download het verificatie HTML-bestand.
- Upload het HTML-bestand naar de hoofdmap van je website. Dit kun je doen met een FTP-client of via het configuratiescherm van je website.
- Klik na het uploaden van het bestand op ‘Verifiëren’ in het gedeelte Domeinen van Bedrijfsbeheer. Facebook zal de aanwezigheid van het bestand op je website verifiëren en bevestigen dat jij het eigendom van het domein hebt.
Zodra je domein is geverifieerd, kun je het voor verschillende doeleinden gebruiken binnen Facebook Business Manager. Dit omvat het instellen van aangepaste doelgroepen en conversietracking voor je website. De voordelen van het instellen van HTML-verificatie op domein zijn talrijk. Ten eerste kun je hiermee de controle nemen over de online aanwezigheid van je website en ervoor zorgen dat deze nauwkeurig wordt weergegeven op Facebook. Het stelt je ook in staat om websiteconversies via Facebook-advertenties te volgen, wat een waardevol hulpmiddel kan zijn voor het optimaliseren van je advertentiecampagnes. Al met al is HTML-verificatie op domeinverificatie instelling een eenvoudige maar krachtige functie waar elke Facebook-adverteerder gebruik van zou moeten maken. Door de bovenstaande stappen te volgen, ben je goed op weg om je domein te verifiëren en het volledige potentieel van Facebook Business Manager te benutten. Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen? Maak dan een afspraak.
Wil je meer weten over social media en het platform Meta? Bekijk dan ook even de volgende blogs over:
Pixel & CAPI – Tracking
Soorten Budgetten
Soorten Doelgroepen
Soorten Campagnes
Soorten Advertenties