fbpx

Meta – Opgeslagen doelgroepen

Opgeslagen doelgroepen

Opgeslagen doelgroepen kunnen handmatig worden gecreëerd door specifieke targeting criteria te selecteren, waaronder demografische informatie, interesses en gedragingen. Met dit type doelgroep hebben bedrijven meer controle over wie ze met hun advertenties bereiken en kunnen ze hun berichtgeving afstemmen op hun doelgroep.

Voordelen:

Gerichte advertenties:
Met opgeslagen doelgroepen kunnen bedrijven precies kiezen op wie ze zich met hun advertenties willen richten, zodat ze zeker weten dat ze de juiste mensen bereiken.
Controle over targeting criteria:
In tegenstelling tot andere soorten audiences hebben bedrijven met opgeslagen audiences volledige controle over de targeting criteria.
Gemakkelijk bij te werken:
Opgeslagen doelgroepen kunnen gemakkelijk worden bijgewerkt om wijzigingen in de doelgroep of marketingdoelstellingen van het bedrijf weer te geven.

Nadelen:

Tijdrovend:
Het handmatig aanmaken van een opgeslagen doelgroep kan een tijdrovend proces zijn, vooral als het bedrijf een groot aantal targeting criteria heeft.

Beperkt bereik:
Aangezien bedrijven de targeting criteria handmatig selecteren, bestaat het risico dat ze potentiële klanten missen die niet binnen die criteria passen.

Kans op advertentie moeheid:
Als hetzelfde opgeslagen publiek herhaaldelijk wordt getarget met dezelfde advertenties, kunnen ze moe worden en niet meer op de advertenties reageren.

Voorbeeld: Een lokaal restaurant kan een opgeslagen publiek creëren dat bestaat uit mensen binnen een straal van 10 kilometer die interesse hebben getoond in eten en dineren. Ze kunnen dan gericht deze doelgroep met advertenties voor hun wekelijkse specials en promoties.

Een groot voordeel van het gebruik van opgeslagen doelgroepen is een verbeterde werkefficiëntie. Door specifieke targeting criteria te creëren en op te slaan, kunnen bedrijven snel en gemakkelijk de gewenste doelgroep voor hun advertenties selecteren zonder telkens dezelfde criteria handmatig te moeten invoeren. Dit bespaart tijd en moeite, zodat bedrijven zich op andere aspecten van hun reclamecampagnes kunnen richten. Bovendien kunnen opgeslagen doelgroepen indien nodig worden bewerkt en bijgewerkt, zodat het gemakkelijk is om wijzigingen aan te brengen en de targeting na verloop van tijd te verfijnen.

Wil je meer weten over social media en het platform Meta? maak dan vandaag nog een afspraak met mij.

Bekijk dan ook even de volgende blogs over:
Pixel & CAPI – Tracking
Soorten Budgetten
Soorten Doelgroepen
Soorten Campagnes